Till senaste kommentaren

Hur ser er marknadsföringsbudget ut?

Hej! Jag har alltid tyckt att er marknadsföring är spännande och unik. Hur ser er budget ut för marknadsföringen? Finns det någon rapport som sammanfattar detta?

Kommentarer

  • Hej Lisa! Kul att du är intresserad av vår marknadsföring. Vi får den här frågan ibland och vi brukar faktiskt inte dela vår budget. Det är inte för att vi vill dölja den utan mer av respekt för de företag vi köper kanaler av. Att köpa reklamplatser innebär alltid en förhandling och om vi avslöjar vad vi betalar så saboterar vi kanske leverantörens framtida förhandlingar.

    Eftersom allt tas fram av vår Department of mind control så går störst del av vår marknadsföringsbudget till att köpa reklamplatser.
    Mårten
  • Har ni fortfarande ett samarbete med Forsman & Bodenfors för kommunikation och liknande?
    Lisa
  • Vi förlitar oss främst på vår egen Department of Mind Control men vi utesluter aldrig ett spännande och fungerande samarbete.

    Allt gott!
    Mårten
  • Hej! Gör en uppsats angående marknadsföring av just havredryck, hur har ni jobbat mer er marknadsföring, från det att ni startade till nu, hur har ni utvecklats och vad är det ni lägger mest vikt i?
    Elin Jonasson
  • Hej Elin! Jag tror du hittar många svar på dina frågor om du tittar på de här filmerna på Youtube. De är föreläsningar med John Schoolcraft, som är den som ligger bakom marknadsföringstänket sedan 2012. Titta gärna på dem först och återkom om det är något du inte hittar svar på eller om du inte tyckte det här var ett bra förslag.
    Föreläsning: https://www.youtube.com/watch?v=YK0ez-pF5Q8


    Intervju: https://www.youtube.com/watch?v=_UiLIJl3AzY


    Äldre föreläsning: https://creativemornings.com/talks/john-schoolcraft

    Hälsar

    Mårten

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.